小川ロープ

お気軽にお問い合わせください
03-3841-9055
お問い合わせフォーム

小川ロープ

会社紹介

小川ロープの会社紹介や沿革、代表のメッセージを見る事ができます。

 

Information会社概要

会社名 有限会社小川ロープ
所在地 〒111-0036 東京都台東区松が谷4-28-8
電話 03-3841-9055
FAX 03-3841-9220
メールアドレス ogawarop@alto.ocn.ne.jp
設立 1976年10月7日
資本金 500万
取引銀行 みずほ銀行 城北信用金庫 東京東信用金庫
事業内容 ロープ販売事業
取引先業種 運送業 ガーデニング業 演劇業

Information会社沿革

1920年1月

January 1920

初代代表の越沼義一が小川ロープを創業

Ogawa rope is founded by the first generation of owners.

1965年4月

April 1965

凧用紐・ロープを商品として扱い始める

Original founder Giichi Koshinuma starts to sell kite strings in addition to ropes.

1971年4月

April 1971

二代目代表として越沼叶也が就任

The second generation take charge of the store.

1975年1月

January 1975

二代目代表の越沼叶也が商店街勤続表彰を受賞

Kanaya Koshinuma from the second generation is awarded the Shopping District Award for the quality and history of Ogawa rope store.

1976年10月

October 1976

有限会社小川ロープを設立

Ogawa rope becomes a limited company.

2016年11月

November 2016

三代目代表として越沼尊俊が就任

The third generation take the store in charge. Takatoshi Koshinuma is appointed as the representative of Ogawa rope.

President’s profile社長プロフィール


常にお客様の立場になって、求められている商品をご提案する事が私にとっての生き甲斐であり、小川ロープにとってのミッションであると考えています。

ご来店頂いた全てのお客様にご満足頂けるサービスを提供する事をお約束します。

When being asked for advice on a product, I always think from my customers’ point of view, in order to provide the one that will best match their needs. It is something extremely important for me and I think it is also the mission of Ogawa rope.

We promise we will do our best to satisfy every customer that comes to our store.

有限会社小川ロープ代表 越沼尊俊  Takatoshi KOSHINUMA

大学卒業後プラント会社の設計として4年間勤務を経験する。
少しのズレが全体の成果物のクオリティを大きく下げる事を体験し、細やか且つ丁寧な仕事をする事の重要性を学ぶ。

後に接客スキルやコミュニケーション能力の向上を求め、日本郵便株式会社に従事する。
顧客との折衝経験を経て有限会社小川ロープの代表に就任。

 

After graduating from university, he worked for 4 years as an operator in a plant engineering industry. There, he learned that the smallest fault in the making process can greatly impact the quality of the final product. This experience lead him to become very careful and detailed in his work.
In order to improve his communication and customers service skills, he then worked for the Japan Post.
Following experiences with customers, he became the representative of Ogawa Ltd.

Accessアクセス